Wydarzenia_szkolne
Uruchom serce bliźniemu - II miejsce w województwie uczennic naszej szkoły w konkursie Wojewody Warmińsko-Mazurskiego
16 kwietnia 2025 r. w Urzędzie Wojewódzkim w Olsztynie odbył się konkurs pod patronatem Wojewody Warmińsko-Mazurskiego oraz Wydziału Nauk Medycznych UWM „Uruchom serce bliźniemu”. Kolejna edycja konkursu była częścią projektu, który zainicjował dr nauk med. Rakesh Jalali , jest on pierwszym w Polsce projektem edukacyjnym upowszechniającym udzielanie pierwszej pomocy. Według statystyk zaledwie co trzeci Polak jest gotów udzielić pomocy osobie z zatrzymaniem krążenia. Akcja miała na celu zwiększenie świadomości społecznej w zakresie udzielania pierwszej pomocy i tym samym zwiększenie szans na przeżycie ofiarom m.in. nagłego zatrzymania akcji serca.
W konkursie wzięło udział 126 szkół, które były reprezentowane przez 3 - osobowe zespoły. Naszą szkołę reprezentował zespół w składzie: Alicja Kubala, Alicja Łomżyńska, Natasza Socha wraz z opiekunką grupy, panią Magdaleną Baranowską. Natasza uzyska najwyższy- maksymalny wynik z części teoretycznej, czyli była najlepsza spośród 378 zakwalifikowanych uczniów.
Reprezentantki naszej szkoły zdobyły II miejsce w województwie, odebrali z rąk pana wojewody Radosława Króla puchar, profesjonalny fantom do resuscytacji krążeniowo – oddechowej i defibrylator szkoleniowy AED dla szkoły . Uczennice ucieszyły się z bardzo atrakcyjnych nagród rzeczowych jakie dostały indywidualnie.
Niesamowite wrażenie wywary na nas pokazy ambulansu, motocykla ratowniczego i rozmowy z ratownikami medycznymi na temat ich pracy
opublikowano: 2025-04-24, © Organizatorzy,
ostatnie artykuły z tego działu:
- Sukcesy uczniów Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Reszlu w Wojewódzkich Konkursach Przedmiotowych 2024/2025
- Zwycięzcy konkursu "Życie bajką jest"
- Haft Matematyczny
- WARSZTATY DLA UCZNIÓW - PRZEMOC RÓWIEŚNICZA
- Jeden na milion
- 21 marca w klasach IV-VIII
- Z wizytą u Pana Lutnika
- Dzień Świętego Patryka
- Warsztaty Kształtujące Postawy Antydyskryminacyjne Wśród Uczniów i Uczennic
- PERSPEKTYWA W SZTUCE
- dalej...