Wydarzenia_szkolne
Żywa lekcja historii.
Ostatnie dni przed feriami nie są najlepszym czasem na naukę. Uczniowie z utęsknieniem czekają na zasłużony odpoczynek, planują zabawy na śniegu i wyjazdy z rodzicami. Znakomitym pomysłem na zachęcenie dzieci do nauki niezbyt lubianej hi-storii jest zaproszenie rycerzy na "Żywą lekcję historii”.
W środę 28 stycznia "zjechały” do Reszla zakony rycerskie. W sali gimnastycznej Szkoły Podstawowej nr 3 w Reszlu odbyła się lekcja historii w wykonaniu bractwa rycerskiego z Gniewu. Kasztelan bractwa Jacek Ordowski wraz ze swoimi towarzyszami w ciekawy, przystępny i humorystyczny sposób przedstawili dzieje zakonów rycerskich. Uczniowie poznali zwyczaje rycerskie, kodeks honorowy uzbrojenie, strój rycerski. Był też pokaz tańca, walki, scenki z życia. W lekcji uczestniczyli wszyscy uczniowie szkoły w dwóch grupach, młodszej i starszej.
- Lekcja była świetna - stwierdzili jednogłośnie uczniowie po wyjściu z sali.
Taka nietypowa metoda edukacyjna spotkania z historią rozbudza wyobraźnię uczniów , zachęca do zgłębiania wiedzy, a co najważniejsze uczniowie mogli wczuć się w realia epoki, ubierając zbroję, próbując walki, uczestnicząc w zwyczajach rycerskich. Spektakl udowodnił, że historia wcale nie musi być nudna, wystarczy ją w przystępny sposób przekazać, by rozbudzić zainteresowanie.
Na pomysł wpadła i „rycerzy” sprowadziła do naszej szkoły pani Małgorzata Gardocka – nauczycielka historii, która jest w kontakcie z bractwem i zajęła się organizacją całości. To nie pierwsza taka lekcja w naszej szkole i mamy nadzieję, że nie ostatnia.
opublikowano: 2009-02-12, © Danuta Baten.,
ostatnie artykuły z tego działu:
- WARSZTATY DLA UCZNIÓW - PRZEMOC RÓWIEŚNICZA
- Jeden na milion
- 21 marca w klasach IV-VIII
- Z wizytą u Pana Lutnika
- Dzień Świętego Patryka
- Warsztaty Kształtujące Postawy Antydyskryminacyjne Wśród Uczniów i Uczennic
- PERSPEKTYWA W SZTUCE
- Konkurs Ekologiczno - Przyrodniczy Klas III
- WALENTYNKI OD SERCA W KLASACH IV-VIII
- Szkolny konkurs "Zostań mistrzem pięknego czytania"
- dalej...