Zespół Szkolno-Przedszkolny

Jesteś tu: strona główna < Wydarzenia_szkolne < Zwiedzamy stolicę ⁄

Wydarzenia_szkolne

Zwiedzamy stolicę

W dniach 11-12 września 2012 r klasy trzecie ze Szkoły Podstawowej nr 3 wybrały się na dwudniową wycieczkę do Warszawy. Przygotowania do niej trwały już od pół roku. Zaangażowani w tę imprezę byli nauczyciele-wychowawcy oraz rodzice. Każdy miał swoją rolę do wykonania. Koszt wycieczki został rozłożony do płatności w ratach, tak by jak największa ilość dzieci mogła skorzystać i zobaczyć w wielu przypadkach po raz pierwszy naszą stolicę-Warszawę. Oczywiście wszystko się udało!!! Bardzo ciekawy program, po raz pierwszy wspólny nocleg poza domem okazał się do wielu wycieczkowiczów ogromnym przeżyciem.

W jaki sposób dzieci odebrały wycieczkę przedstawia krótka relacja uczniów klasy IIIb w postaci prac pisemnych. Chętnie podzieliły się swoimi wrażeniami. Każdy zwrócił na coś innego uwagę, podziwiał na swój dziecięcy sposób.

Prace są oryginalne, nie poprawiane przed publikacją.

Kierownik wycieczki Krystyna Bujnowska

Wycieczka do Warszawy.

Rano ruszyliśmy z Reszla do Warszawy. Było nas cały autokar. Po drodze rozmawialiśmy i śmieliśmy się oraz niecierpliwie wyglądaliśmy Warszawę. Kiedy dojechaliśmy do Warszawy poszliśmy zwiedzać Starówkę zobaczyliśmy mur obronny z którego schodziliśmy kręconymi schodami. Później poszliśmy zobaczyć pomnik syrenki Warszawskiej. Drugim punktem zwiedzania był Zamek Królewski z przewodnikiem. Mieliśmy na uszach słuchawki przez ,które słyszeliśmy panią przewodniczkę. Widzieliśmy tam dużo obrazów i dużo zegarów. Po zwiedzaniu zamku poszliśmy na obiad do restauracji, jedliśmy kluski leniwe z masłem i cukrem. Po obiedzie poszliśmy zwiedzać Grób Nieznanego Żołnierza przy nim robiliśmy sobie zdjęcia. Później pojechaliśmy na 30 piętro windą z tego piętra zobaczyliśmy całą panoramę Warszawy. Poszliśmy na Złote Tarasy a z nich na przejażdżkę metrem. Po metrze pojechaliśmy do schroniska ,gdzie dostaliśmy karty do pokojów, w których się rozpakowaliśmy oraz się umyliśmy po długim dniu. Zeszliśmy na kolację do świetlicy. Po kolacji poszliśmy do swoich pokoi spać, ale przed spaniem musieliśmy powlec swoją pościel.

Na drugi dzień wstaliśmy, ubraliśmy się i poszliśmy na śniadanie. Tego dnia mieliśmy do zwiedzenia ogród w Łazienkach. Widzieliśmy wiewiórkę oraz dwa pawie. Troszkę pokropił deszczyk. Po Łazienkach poszliśmy do Centrum Nauki Kopernik tam widzieliśmy wynalazki. Najbardziej mi się podobał robot oraz dywan .Po zwiedzaniu przed budynkiem zrobiliśmy sobie całą grupą zdjęcie. Później obiad i wyjazd do Reszla.

Byłam zmęczona, ale pełna zachwytu i szczęśliwa, że przez dwa dni mogłam tyle ciekawych miejsc i rzeczy zobaczyć.

Amelia Iwaniak, kl. III b

WYCIECZKA DO WARSZAWY 11/09/2012-12/09/2012R.

W dniu 11 września 2012r. pojechaliśmy na dwudniową wycieczkę do Warszawy z Panią Krystyną Bujnowska, Joanną Piskosz, Bożenną Michalak oraz rodzicami kolegów i koleżanek z klasy. W trakcie naszej wycieczki zwiedziliśmy Stare Miasto, Zamek Królewski z przewodnikami, systemem słuchawkowym, przez który usłyszeliśmy historię tego zamku. W zamku tym znajdują się sale i komnaty królewskie, dużo obrazów z historycznymi postaciami, trony królewskie, złote zegary, złocone ściany, piękne żyrandole ,łoże królewskie a przy zamku stoi Kolumna Króla Zygmunta.

Potem udaliśmy się do Grobu Nieznanego Żołnierza a następnie do Pałacu Kultury i Nauki gdzie wjechaliśmy na 30 piętro aby zobaczyć z góry panoramę Warszawy. Była też przejażdżka metrem i wizyta w Złotych Tarasach. Po całodziennym zwiedzaniu pojechaliśmy do schroniska młodzieżowego na kolację i nocleg.

W następnym dniu naszej wycieczki zwiedziliśmy ogrody w Łazienkach, znajduje się tam Pałac na wodzie a po ogrodach łazienkowskich spacerują pawie i jest dużo wiewiórek. Ostatnią atrakcją naszej wycieczki było zwiedzanie Centrum Nauki Kopernik. W Centrum tym był robot, który po naciśnięciu odpowiedniego przycisku mruga oczami jest tam tez rower, który w trakcie jazdy na nim pokazuje szkielet człowieka. Obejrzeliśmy tam też seans o robotach

Natalia Astachow klasa III b

Wspomnienia z wycieczki do Warszawy.

Dnia 11 września we wtorek o godz. 7.30 po krótkiej zbiórce przed szkołą wyruszyliśmy autokarem z grupą trzech klas podstawowych oraz naszymi opiekunami na dwudniową wycieczkę do Warszawy . Podróż minęła nam szybko i bardzo miło. Gdy zajechaliśmy do Warszawy zgodnie z planem ,jako pierwszą zwiedziliśmy Starówkę ,później był Zamek Królewski. W Zamku podzieliliśmy się na dwie grupy i każda grupa miała swojego przewodnika. Na Zamku Królewskim zwiedzaliśmy Dziedziniec i muzeum-komnaty królewskie. Po zwiedzaniu Zamku poszliśmy z grupą na obiad. Po smacznym obiedzie zwiedzaliśmy Grób Nieznanego Żołnierza. Mieliśmy przyjemność zobaczyć zmiane warty przez żołnierzy. Kolejnym miejscem zwiedzania był Pałac Kultury i Nauki ,gdzie wjechaliśmy windą na trzydzieste piętro .Stamtąd przez teleskop podziwialiśmy piękną panoramę Warszawy. Widzieliśmy min: Stadion Narodowy. Z Pałacu Kultury udaliśmy się do Złotych Tarasów a następnie czekała nas przejażdżka warszawskim metrem . Po takim dniu pełnym wrażeń oraz bogatym w atrakcje, pojechaliśmy do schroniska ,zjedliśmy kolacje i położyliśmy się spać. Następnego dnia o 7 rano mieliśmy pobudkę, zjedliśmy śniadanie i wyruszyliśmy na zwiedzanie ogrodów w Łazienkach. Atrakcją były piękne kwiaty, fontanny oraz pawie i wiewiórki które podchodziły do nas i mogliśmy robić im zdjęcia. Z Łazienek wyruszyliśmy do Centrum Nauki Kopernik, a następnie udaliśmy się na obiad. Po obiedzie wyruszyliśmy do Reszla. Z wycieczki jestem bardzo zadowolona, dowiedziałam się ciekawych historii i rzeczy.

OLIWIA ZINKIEWICZ KL.III.B

Wycieczka do Warszawy 11.09.2012r.

Wyjechaliśmy do Warszawy we wtorek.

Poranek był pochmurny i zimny. Jechaliśmy długo 5 godzin. Dojechaliśmy do Warszawy. Zaczęliśmy od zwiedzania starówki.

Widzieliśmy bryczki z końmi. Potem zwiedzaliśmy Zamek Królewski. Tam oglądaliśmy dużo obrazów, portretów, i starych zabytkowych mebli. Później poszliśmy na obiad. Po posiłku zwiedzaliśmy Grób Nieznanego Żołnierza. Zobaczyliśmy zmianę warty.

Potem autokarem podjechaliśmy do Pałacu Kultury i Nauki. Tam zajrzeliśmy do centrum handlowego „Złote Tarasy”. Później pojechaliśmy metrem. Ten atrakcyjny dzień zakończyliśmy kolacją i snem w schronisku.

W środę po śniadaniu zwiedzaliśmy ogród w Łazienkach. Robiliśmy zdjęcia pawiowi i wiewiórce.

Po ogrodach poszliśmy do Centrum Nauki Kopernik. Tam zobaczyliśmy wiele ciekawych rzeczy między innymi robota, którym można było sterować.

Po obiedzie pojechaliśmy do Reszla. Tak zakończyła się nasza fajna wycieczka do Warszawy.

Zosia Jabłońska, kl. III b

Opis wycieczki do Warszawy 11 – 12.09.2012r.

O godzinie 7.30 wyjechaliśmy z pod Szkoły Podstawowej w Reszla w kierunku do Warszawy. Jechaliśmy przez następujące miejscowości: Mrągowo, Ostrołękę, Pułtusk, Legionowo i dojechaliśmy do Warszawy na Stare Miasto.

Starówka Warszawy jest bardzo ciekawa i piękna. Można przejechać się dorożką po uliczkach Starego Miasta. Widzieliśmy pomnik- Kolumna Zygmunta Starego , pomnika Powstańców Warszawskich, pomnik Syrenki Warszawskiej. Bardzo ciekawie opowiadała nam pani przewodnik o Zamku Królewskim ,podobała nam się piękna sala balowa, widzieliśmy dużo portretów władców oprawionych w złote ramy. Widzieliśmy też serce Tadeusza Kościuszki złożone w sarkofagu, i wiele innych pamiątek np. miecze, berło, tron królewski, zegary, żyrandole i komnaty królewskie.

Po przerwie obiadowej widzieliśmy piękną fontannę i udaliśmy się do Grobu Nieznanego Żołnierza, tam żołnierze trzymają wartę na znak szacunku i pamięci o tych co polegli za wolność Polski .

Jedną z większych budowli Warszawy jest Pałac Kultury i Nauki, gdzie wjechaliśmy windą na 30-te piętro i z tarasu widokowego oglądaliśmy Warszawę. Atrakcją okazała się również przejażdżka metrem jedynym w Polsce. Następnie udaliśmy się na Złote Tarasy- centrum handlowe.

Na koniec dnia udaliśmy się do naszego schroniska żeby się zakwaterować i zjeść małe co nieco na kolację.

Drugi dzień tj. 12.09. 2012r.

Po śniadaniu przygotowanym przez naszych opiekunów wycieczki pojechaliśmy na zwiedzanie ogrodów w sławnych warszawskich Łazienkach. Zwierzęta ( wiewiórki, pawie, łabędzie) nas się nie bały bo były przyzwyczajone do obecności ludzi. Widzieliśmy pałac na wodzie , który wyglądał jakby był z bajki. Później pojechaliśmy na zwiedzanie Centrum Nauki Kopernik. Tam byliśmy trochę długo, bo było dużo ciekawych przedmiotów, zjawisk do oglądania i poznania ich działania np. latający dywan. Fajny okazał się Teatr Robotyczny w którym rolę aktorów przejęły mówiące roboty.

Po obiedzie wsiedliśmy do autokaru i udaliśmy się w kierunku Reszla.

Wycieczka super!

Dziękujemy naszym kochanym paniom i opiekunom, że z nami wytrzymali. Pani kierownik wycieczki Krystynie Bujnowskiej Pani Bożenie Michalak, pani Joannie Piskosz oraz rodzicom pani Monice Łomżyńskiej i pani Annie Sosińskiej.

Piotr Baten, kl. IIIb

Nasza klasa w dniach 11-12 września 2012 była na wycieczce w Warszawie. Po przyjeździe zobaczyliśmy Starówkę i chodziliśmy po murach obronnych oraz zobaczyliśmy Kolumnę Zygmunta. Następnie poszliśmy do Zamku Królewskiego, w którym oglądaliśmy różne obrazy robione ręcznie, zwiedzaliśmy komnaty królów . Po zwiedzeniu Zamku Królewskiego poszliśmy zobaczyć Grób Nieznanego Żołnierza gdzie widzieliśmy zmianę warty. Z trzydziestego piętra Pałacu Kultury i Nauki oglądaliśmy panoramę Warszawy. W Centrum Handlowym o nazwie Złote Tarasy widzieliśmy niespotykany krzywy dach. Pod koniec pierwszego dnia wycieczki mieliśmy przejażdżkę metrem. Zmęczeni przyjechaliśmy do schroniska zjeść kolację i odpocząć.

Drugiego dnia wycieczki zwiedzaliśmy ogrody w Łazienkach, w których widzieliśmy pawie, wiewiórki, piękne fontanny oraz zamek. Następnym miejscem zwiedzania było Centrum Nauki Kopernik, gdzie widzieliśmy mówiącego robota, maszynę wytwarzającą prąd, oraz wiele innych ciekawostek. Dzięki tej wycieczce widziałam wiele pięknych i ciekawych miejsc.

Wiktoria Jowsa, kl. IIIb

Wycieczka do Warszawy

11.09.2012r. udaliśmy się na dwudniową wycieczkę do Warszawy. Kiedy dojechaliśmy do Warszawy, zaczęliśmy zwiedzać Starówkę. Potem zwiedzaliśmy Zamek Królewski z przewodnikiem .Później poszliśmy do restauracji ,, Bambino’’ na obiad. Następnie zwiedzaliśmy Grób Nieznanego Żołnierza . Zwiedziliśmy też Pałac Kultury i Nauki, Złote Tarasy. Była też przejażdżka metrem. O godz.20:30 pojechaliśmy do schroniska. Później była kolacja.

12.09.2012r. o godz. 7:30 zjedliśmy śniadanie. Następnie zwiedzaliśmy ogrody w Łazienkach . Od 10:30 do 15:00 byliśmy w Centrum Nauki Kopernik. Potem był obiad. O godz. 16:30 wszyscy zadowoleni wyruszyliśmy w kierunku Reszla.

Wycieczka była udana.

Agata Haric, kl. IIIb

Wycieczka do Warszawy

Dnia 11 września 2012 r. wyjechaliśmy na wycieczkę dwudniową do Warszawy. Pogoda nam dopisała i było bardzo słonecznie. Około południa byliśmy na miejscu. Zaczęliśmy zwiedzać Starówkę. Pod kolumną Zygmunta zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia. Następnie udaliśmy się do Zamku Królewskiego. Później poszliśmy na ruchome schody i na obiad do baru Bambino. Po obiedzie zwiedzanie zaczęliśmy od Pałacu Kultury i Nauki. Wjechaliśmy na 30 piętro i z góry podziwialiśmy panoramę miasta. Kiedy szliśmy przez Ogród Saski podziwialiśmy wielką fontannę. Potem poszliśmy pod Grób Nieznanego Żołnierza. Chcieliśmy poczekać na uroczystą zmianę warty i wtedy poszliśmy na fontanne się pobawić. Dzieci się tak bawiły, że były całe mokre. Później udaliśmy się do centrum handlowego Złote Tarasy. Następnym punktem wycieczki była przejażdżka metrem. Na koniec pojechaliśmy do schroniska. Po kolacji udawaliśmy, że idziemy spać. Dzieci zamiast spać to rozrabiały.

Na drugi dzień pojechaliśmy do ogrodów w Łazienkach. Widzieliśmy wiewiórki, pawie i kaczki. Na końcu pojechaliśmy do Centrum Nauki Kopernik, w którym bardzo mi się podobało. Podobało mi się też na Starówce i w Zamku Królewskim.

Adrian Łomżyńki, kl. IIIb

Wycieczka do Warszawy

We wrześniu wybraliśmy się na dwudniową wycieczkę do Warszawy. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy: Starówkę, Zamek Królewski, Grób Nieznanego Żołnierza, Pałac Kultury i Nauki oraz Złote Tarasy. Drugiego dnia zwiedzaliśmy ogrody w Łazienkach i Centrum Nauki Kopernik. Myślę, że wycieczka podobała się WSZYSTKIM!!! Najbardziej podobało mi się Centrum Nauki Kopernik dlatego, że dostaliśmy karty, na których można się logować i było tam dużo fajnych wynalazków.