Wydarzenia_szkolne
Zaczynamy projekt „Zaprogramuj przyszłość”
W marcu 2018 r. nasza szkoła przystąpiła do projektu ,, Zaprogramuj przyszłość’’, prowadzonego przez Fundację Orange i Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania. W projekcie bierze udział 6 przeszkolonych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i 115 uczniów klas I – III.
Jest to kompleksowy projekt edukacji cyfrowej skierowany do szkół podstawowych z małych miejscowości w całej Polsce, realizowany ze środków unijnych. Świetnie przygotowani nauczyciele prowadzą zajęcia dla uczniów klas 1 - 3, podczas których dzieci zgłębiają tajniki programowania.
Programowanie to inwestycja w przyszłość, ponieważ uczy ono: przewidywania i planowania, mądrego korzystania z technologii, lepszego rozumienia świata i zachodzących w nim procesów, logicznego myślenia, kreatywnego rozwiązywania problemów, współpracy w zespole.
Za nami już kilka zajęć związanych z programowaniem i kodowaniem. Pod czujnym okiem nauczycielek uczniowie bawili się na macie do kodowania, odczytywali współrzędne, tworzyli roboty, kodowali z kubeczkami, układali wesołe historyjki oraz sudoku obrazkowe, tańczyli do kodu, programowali w aplikacji Scratch Junior.
Kodowanie i programowanie to wspaniała zabawa i nauka jednocześnie. A to dopiero początek naszej przygody!
Zajęcia z kodowania w ramach projektu prowadzone są przez nauczycielki: Krystynę Bujnowską, Bożennę Michalak, Joannę Piskosz, Annę Łachmańską, Alinę Szmul oraz Jolantę Wasilewską.
opublikowano: 2018-04-22, © Krystyna Bujnowska,
ostatnie artykuły z tego działu:
- Misja zdrowie!
- Sprawozdanie z realizacji zajęć w ramach projektu Lekcja o Funduszach Europejskich IX
- SPOTKANIE KLAS ÓSMYCH W RAMACH KAMPANII BIAŁA WSTĄŻKA
- ANTYBIOTYKI I ANTYBIOTYKOOPORNOŚĆ
- Athletics Challenge 2025 w ZS-P w Reszlu
- XV ŚWIATOWY DZIEŃ TABLICZKI MNOŻENIA W KLASACH IV-VIII
- Zajęcia edukacyjne z orientacji zawodowej klasie 3b
- Sprawozdanie z realizacji projektu Higiena Cyfrowa
- Konkurs biblioteczny
- Półfinał Wojewódzki w Piłce Ręcznej Dziewcząt
- dalej...























