Zespół Szkolno-Przedszkolny
- Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Reszlu
- Przedszkole Samorządowe w Reszlu

Jesteś tu: strona główna < Wydarzenia_szkolne < W Partnerstwie ku przyszłości - wymiana młodzieży 2024 ⁄

Wydarzenia_szkolne

W Partnerstwie ku przyszłości - wymiana młodzieży 2024

W dniach od 2. do 7. czerwca gościliśmy niemieckich uczniów ze szkoły Paulus von Husen Schule Legden Rosendahl. Mogliśmy się spotkać dzięki dofinansowaniu Polsko-Niemieckiej Wymianie Młodzieży, która od lat wspiera tego typu spotkania.

W niedziele rano wyruszyliśmy w podróż do Warszawy, aby odebrać nasze nowe koleżanki i nowych kolegów z lotniska. Ekscytacja mieszała się z obawą przed pierwszym spotkaniem. Pierwszą atrakcją po przywitaniu niemieckich kolegów było zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego. Wszyscy byli zafascynowani tym miejscem ale odczuwaliśmy również przerażenie mieszane z podziwem dla polskich żołnierzy i ich bohaterstwa. Następnie udaliśmy się na Starówkę, gdzie dostaliśmy trochę wolnego czasu. Późnym wieczorem byliśmy już w Reszlu. Po kolacji nasi goście udali się do internatu, a my do swoich domów. W poniedziałek wzięliśmy udział w grze terenowej. Dobraliśmy się w grupki polsko-niemieckie. Podczas gry mieliśmy możliwość poznania historii Reszla oraz życia jego mieszkańców. Pogoda dopisywała zabawie. Przed obiadem nadszedł czas na prace projektowe. Kolejno tworzyliśmy logo wymiany, a wieczorem czekało na nas wspólne robienie pizzy.

Następnego dnia była zaplanowana wycieczka rowerowa do Świętej Lipki, gdzie zwiedziliśmy barokową Bazylikę Narodzenia Najświętszej Maryi Panny i wysłuchaliśmy koncertu organowego. Po wszystkich przyjemnościach czekał na nas piknik i małe zakupy. W ramach kolacji został zorganizowany grill w Robawach.

Czwartego dnia pojechaliśmy na spływ kajakowy w Krutyni. Towarzyszyło temu dużo dobrej zabawy. W środowe popołudnie niemieccy uczniowie spędzili z polskimi rodzinami.

Przedostatni dzień rozpoczęliśmy od prac projektowych dotyczących Powstania Warszawskiego. Popołudniu wybraliśmy się na spektakl pt. ,,O dwóch takich, co ukradli Księżyc” w wykonaniu uczniów naszej szkoły. Następnie czekała na nas dyskoteka. Młodzież świetnie się bawiła przy akopaniamencie muzyki.

Ostatniego dnia wymiany pożegnaliśmy gości. Towarzyszyło temu mnóstwo emocji. Mimo tak krótkiego pobytu nawiązało się wiele nowych przyjaźni.

Autorki: Gabriela Mackiewicz, Natalia Mackiewicz, Amelia Tarnicka i Aleksandra Daliga z klasy 7A

opublikowano: 2024-06-18, © uczniowie SP 3,

ostatnie artykuły z tego działu:

Rozkład dzwonków
6. 1300 - 1345
7. 1350 - 1435
8. 1440 - 1525

ŚWIETLICA czynna od poniedziałku do piątku