Wydarzenia_szkolne
PODSUMOWANIE PROJEKTU SYSTEMOWEGO W TRÓJCE
W latach 2011-2013 realizowany był w SP 3 dwuletni projekt systemowy „Indywidualizacja nauczania w klasach I-III” w ramach Priorytetu „ Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”, Działanie „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”.
Uczniowie uczestniczyli w czterech rodzajach zajęć, a były to:
- Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożone dysleksją.
- Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy.
- Gimnastyka korekcyjna dla uczniów z wadami postawy i obniżona sprawnością fizyczną.
- Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów zdolnych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych.
Projekt dobiegł mety. W kilku zdaniach chcielibyśmy podsumować działania projektowe.
W ramach pierwszego zadania uczniowie sprawnie korygowali różnego rodzaju dysfunkcje poprzez ciekawe i atrakcyjne zajęcia w małych grupach. Część ćwiczeń była systematycznie powtarzana, więc uczniowie chętnie i coraz lepiej je wykonywali. Radość byłe o tyle większa, że oni sami widzieli różnicę w sposobie wykonania zadań wcześniej i teraz i cieszyły ich samodzielnie zauważane postępy. Zwiększyła się ich samoocena i chętniej podejmowali próby wykonania różnych zadań.
W ramach drugiego zadania dzieci doskonaliły u większości z nich poprawną już wymowę oraz wyrazistość mówienia. Zatem były wdrażane do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń. W pracy wykorzystywane były zakupione pomoce logopedyczne, ale także różnego rodzaju łamigłówki , krzyżówki, sudoku, magiczne kwadraty. Uczniowie wcielali się też w różne role, takie jak np. prezentera sportowego, prognozy pogody, programu telewizyjnego. Poprzez nagrywanie i odtwarzanie własnych wypowiedzi dzieci mogły dokonać oceny poprawności własnej mowy.
Na zajęciach z gimnastyki korekcyjnej poprzez różne formy ruchu uczniowie zwiększyli swoją sprawność fizyczną. Nauczyli się również prawidłowych nawyków dotyczących postawy ciała podczas wykonywania ćwiczeń gimnastycznych oraz podczas innych czynności wykonywanych w ciągu dnia. W zajęciach uczestniczyli chętnie i aktywnie.
W ramach czwartego zadania dzieci wzbogacały swoją wiedzę i umiejętności praktyczne w dziedzinie matematyki i środowiska przyrodniczo-geograficznego. Uczyły się aktywną metodą działania praktycznego i projektów. Nabywały umiejętności rozwiązywania problemów w twórczy sposób oraz sprawnego posługiwania się technologią informacyjną wykorzystując: komputer, Internet, prezentacje, Quizy, doświadczenia, albumy, mapy, globusy oraz Planszę interaktywną i gry edukacyjne dla dzieci zakupione z projektu .
Uczniowie na zakończenie wypełniali ankietę rysunkową, gdzie bardzo wysoko ocenili zajęcia w ramach projektu. Chętnie uczestniczyli w zajęciach, pomoce dydaktyczne wykorzystywane w czasie zajęć były dla nich interesujące, zdecydowana większość badanych zachęciłaby do udziału swoje koleżanki i kolegów, gdyby w przyszłości na terenie szkoły były organizowane takie zajęcia.
opublikowano: 2013-06-17, © Organizatorzy,
ostatnie artykuły z tego działu:
- fioletowelove2024 - 17 listopada Światowym Dniem Wcześniaka
- „Znamy baśnie, bajki i legendy"
- Obchody Narodowego Święta Niepodległości
- Kreatywne przebrania z okazji Halloween
- ATHLETICS CHALLENGE Z UDZIAŁEM MISTARZA OLIMPIJSKIEGO KAROLA ZALEWSKIEGO
- Projektowe warsztaty plastyczne
- Klasa 3a w Gospodarstwie Agroturystycznym Pod Dwiema Tęczami w Łabędziewie
- Kolejny sukces Oli Dmowskiej z klasy VII b
- XXIV DZIEŃ PAPIESKI
- Pierwsze miejsce w finale piłki nożnej dziewcząt „Z Orlika na Stadion”
- dalej...