Wydarzenia_szkolne
Udział w projekcie historycznym BohaterON w Twojej Szkole
Uczniowie klasy 8a wzięli udział w ogólnopolskim projekcie BohaterON w Twojej Szkole. Organizatorem Akcji są Fundacja Rosa i Fundacja Sensoria. Współorganizatorem tegorocznej edycji akcji jest Fundacja Pokolenia Kolumbów. Projekt realizowany jest pod patronatami: Ministra Edukacji i Nauki, Pełnomocnika Rządu ds. Polityki Młodzieżowej oraz Rady Dialogu z Młodym Pokoleniem. Partnerem merytorycznym Projektu jest Instytut Pamięci Narodowej.
Projekt dotyczył Powstania Warszawskiego. Od organizatorów otrzymaliśmy atrakcyjne materiały dydaktyczne, a zadaniem szkoły było przeprowadzenie zajęć wg zaproponowanego scenariusza. Celem zajęć było wprowadzenie uczniów w tematykę Powstania Warszawskiego i losy Powstańców Warszawskich.
Dnia 22 listopada 2021, na lekcji historii w klasie 8a pod kierunkiem Małgorzaty Gardockiej przeprowadzona została lekcja projektowa. Najpierw uczniowie obejrzeli film edukacyjny o Powstaniu Warszawskim, w trakcie którego robili notatki. Następnie podzieleni na 6 grup wykonywali prostą infografikę na temat wylosowanego przez nich zagadnienia. Grupy pracowały na flipcharcie. Następnie uczniowie prezentowali na forum swoje infografiki oraz zawarte w nich informacje. Po każdej prezentacji uczniowie dyskutowali nad mocnymi i słabymi stronami danego projektu.
Zajęcia bardzo podobały się uczniom. Uczniowie z dużym zaangażowaniem pracowali w grupach opracowując zagadnienia. Cel został osiągnięty. Uczniowie poznali dokładnie jedno z najtragiczniejszych wydarzeń w polskiej historii.
opublikowano: 2021-11-29, © Organizatorzy,
ostatnie artykuły z tego działu:
- Sukcesy uczniów Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Reszlu w Wojewódzkich Konkursach Przedmiotowych 2024/2025
- Zwycięzcy konkursu "Życie bajką jest"
- Haft Matematyczny
- WARSZTATY DLA UCZNIÓW - PRZEMOC RÓWIEŚNICZA
- Jeden na milion
- 21 marca w klasach IV-VIII
- Z wizytą u Pana Lutnika
- Dzień Świętego Patryka
- Warsztaty Kształtujące Postawy Antydyskryminacyjne Wśród Uczniów i Uczennic
- PERSPEKTYWA W SZTUCE
- dalej...