Wydarzenia_szkolne
„Święty Andrzej wróży szczęście i szybkie zamęście”
Pod takim hasłem 30 listopada 2009 roku uczniowie klasy III c ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Reszlu spotkali się w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Oddziale dla Dzieci, aby uczcić to święto.
Andrzejki obchodzone w Polsce od kilku pokoleń, nie tracą na popularności. Nasze babcie nie świętowały Andrzejek wspólnie z dziadkami. Chłopcy i dziewczęta bawili się osobno, zresztą zabawa ta miała również nieco inny charakter. Mniej w niej było śmiechu i radości, a więcej skupienia, magii i wiary, że tego dnia przyszłość otwiera swoje tajemnice.
Przez lata zwyczaje się zmieniły, teraz bawimy się wspólnie, wróżąc sobie nawzajem, łącząc te wróżby z konkursami i wesołą zabawą. Wszystko z przymrużeniem oka ,bo „przecież to tylko zabawa”, ale… Andrzejki mają niezaprzeczalnie charakterystyczny klimat.
Pomysłów na andrzejkowe wróżby miały Panie z Oddziału dla Dzieci całe mnóstwo! Wróżyli sobie wszyscy uczniowie niezależnie od płci i na wszystkie tematy: od uczuć, przez przyszłe zawody, finanse czy szkolne „przewidywania”. A śmiechom i zabawie nie było końca.
A oto lista andrzejkowych wróżb, które udało się zorganizować w świetnej i niepowtarzalnej scenerii biblioteki: wróżba z kubeczkami, butami, magiczne cyfry, przekłute serce, obrączka czy różaniec, zawody, kolory, szpilki, karteczki i wiele innych.
W imieniu swoim i uczniów dziękuję Pani Alicji Dziemiańczyk oraz Pani Wiesławie Pietrzak za wspólną zabawę.
opublikowano: 2009-12-03, © Krystyna Bujnowska,
ostatnie artykuły z tego działu:
- Misja zdrowie!
- Sprawozdanie z realizacji zajęć w ramach projektu Lekcja o Funduszach Europejskich IX
- SPOTKANIE KLAS ÓSMYCH W RAMACH KAMPANII BIAŁA WSTĄŻKA
- ANTYBIOTYKI I ANTYBIOTYKOOPORNOŚĆ
- Athletics Challenge 2025 w ZS-P w Reszlu
- XV ŚWIATOWY DZIEŃ TABLICZKI MNOŻENIA W KLASACH IV-VIII
- Zajęcia edukacyjne z orientacji zawodowej klasie 3b
- Sprawozdanie z realizacji projektu Higiena Cyfrowa
- Konkurs biblioteczny
- Półfinał Wojewódzki w Piłce Ręcznej Dziewcząt
- dalej...















