Zespół Szkolno-Przedszkolny
- Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Reszlu
- Przedszkole Samorządowe w Reszlu

Jesteś tu: strona główna < Wydarzenia_szkolne < Śladami Piastów – wycieczka do Wielkopolski ⁄

Wydarzenia_szkolne

Śladami Piastów – wycieczka do Wielkopolski

13 czerwca 2019r. uczniowie klas 5a i 5b, pod opieką wychowawczyń Małgorzaty Gardockiej i Jolanty Wasiluk wyruszyli na dwudniową wycieczkę do Kruszwicy, Gniezna, Poznania i Biskupina. Trzecim opiekunem była pani Sylwia Ciesiun.

Trasa wycieczki zapowiadała się interesująco, gdyż właśnie o pierwszych Piastach uczniowie klas piątych uczyli się na lekcjach historii, a teraz mogli na żywo zweryfikować swoją wiedzę i zobaczyć to, o czym czytali.

W słoneczny, czwartkowy poranek, w dobrych humorach wyjechaliśmy w trasę. W Olsztynie dołączył do nas przewodnik, pan Mariusz, który zaraz zaczął opowiadać ciekawostki o miejscach spotykanych w trakcie podróży do Wielkopolski. Po kilku godzinach dotarliśmy do Kruszwicy nad jeziorem Gopło. Weszliśmy na Mysią Wieżę związaną z legendą o Popielu, lecz wybudowaną w czasach Kazimierza Wielkiego. Następnie uciekając przed burzą udaliśmy się do Gniezna.

Gniezno zrobiło na nas duże wrażenie. Świadomość tego, że to właśnie tam, w głównym grodzie państwa Polan, zaczęła się Polska sprawiła, że z wielką ciekawością zwiedzaliśmy Muzeum Początków Państwa Polskiego. Podczas lekcji muzealnej mogliśmy zobaczyć i dotknąć eksponaty z dawnych czasów jak: stroje codzienne, broń, hełmy, ubranie ochronne wojów piastowskich, a także przedmioty codziennego użytku. Wysłuchaliśmy również ciekawych opowieści pani prowadzącej zajęcia. Potem przeszliśmy do Archikatedry z relikwiami Św. Wojciecha. Mogliśmy podziwiać piękną architekturę wsłuchując się w słowa pani przewodnik.

Po zwiedzaniu był czas wolny, który przeznaczyliśmy na zakup pamiątek, a następnie udaliśmy się na obiad do restauracji, w której gościli znakomici goście jak np. prezydenci Aleksander Kwaśniewski i Lech Wałęsa, a także wielu znanych polityków z kraju i zagranicy.

Potem udaliśmy się w dalszą podróż do Poznania. Tam czekał na nas przewodnik, pan Jacek, który oprowadził nas po starówce, opowiadając nam ciekawe historie. Niestety, słynne koziołki nam się nie pokazały, „trykają” tylko w południe.

Już trochę zmęczeni dojechaliśmy autobusem do Schroniska Młodzieżowego HANKA, a tam po zakwaterowaniu mogliśmy odpocząć, pochwalić się pamiątkami, porozmawiać i pobyć ze sobą. To też ważny punkt programu.

Drugiego dnia, po pysznym śniadaniu, wyjechaliśmy do Biskupina. Do tej pory znaliśmy ten dawny gród tylko z podręcznika, a teraz mogliśmy tam być i zwiedzać Muzeum Archeologiczne. Pani przewodnik oprowadziła nas po prasłowiańskiej osadzie, opowiadając o życiu ludzi, ich zajęciach, obejrzeliśmy dawne chaty. Trzeba przyznać, że luksusów dawni ludzie raczej nie mieli, musieli ciężko pracować i sami wyrabiać sobie potrzebne do życia rzeczy. My też spróbowaliśmy. Podczas lekcji muzealnej wyrabialiśmy, pod okiem pracownika muzeum, naczynia z gliny. Przy okazji dowiedzieliśmy się o żmudnej pracy związanej z wyrobem naczyń z gliny. Swoje rękodzieło zabraliśmy do domu na pamiątkę.

Po obiedzie wyruszyliśmy na przejażdżkę zabytkową kolejką wąskotorową. To niecodzienne doświadczenie. Dzisiaj już mało gdzie można odbyć taką podróż. Zmęczeni upałem, ale zadowoleni udaliśmy się w podróż powrotną.

Trochę szkoda….ale wszystko co dobre szybko się kończy. My wracaliśmy bogatsi o wiedzę i z bagażem wspaniałych wrażeń.

Do Reszla dojechaliśmy wieczorem, a tam czekali na nas rodzice i bliscy. Wycieczka była udana i bezpieczna.

opublikowano: 2019-06-24, © Organizatorzy,

ostatnie artykuły z tego działu:

Rozkład dzwonków
6. 1300 - 1345
7. 1350 - 1435
8. 1440 - 1525

ŚWIETLICA czynna od poniedziałku do piątku